A3 mobilabonnemang

  • För privatpersoner
  • Telenors täckning, se täckningskarta
  • 3-100 GB surf med fria samtal/sms

Billigaste erbjudande

Just nu från 64,5 kr/månad utan bindningstid!

Se alla erbjudanden här

A3 – mobiloperatören för seniorer och företagare

A3 är en relativt okänd mobiloperatör på den svenska marknaden och detta kan ha att göra med att de främst riktar in sig på seniorer i samhället och även företagare. Självklart får dock vem som helst bli kund och lägga en beställning på ett abonnemang här.

A3 säljer bara mobilabonnemang och inga mobiltelefoner. Detta betyder att du måste inhandla din mobiltelefon eller dina telefoner från någon annan butik eller operatör. Priserna är bra och framförallt enkelt konstruerade så att även den ovane kan hänga med i hur abonnemangen fungerar utan att behöva höra av sig till kundservice för att ställa frågor.

Företaget har helt enkelt hittat en nisch som fungerar för just dem och som tillgodoser rätt kunder med den mobiltelefoni som de behöver och vill ha.

Så här beställer du A3

Besök företagets hemsida för att lägga en beställning. Det finns inga fysiska butiker du kan gå till så du måste göra beställningen online eller genom att ringa kundsupport. Tänk på att lägga ned lite tid på att hitta rätt typ av abonnemang för dig. Har du exempelvis ett företag är det smart att välja det som fungerar för upp till fler än en mobil och där ni har tillräckligt med surf för att medarbetarna skall kunna utföra sitt jobb på ett bra sätt.

Som senior får du rabatt på abonnemanget och det kommer utan startavgift och bindningstid. Du kan alltså prova på abonnemanget innan du bestämmer om det är något för dig eller inte. För att få seniorrabatten måste du kunna uppvisa någon form av bevis på din ålder. Ett bra riktmärke för vilket abonnemang du ska välja är hur mycket du planerar att exempelvis tala med barnbarnen på Facetime och om du tycker om att vara aktiv på nätet eller om du hellre bara sms:ar och ringer dina nära och kära. Det går att köpa till extra surf om du behöver det men tänk på att detta medför en extra kostnad.

Kom ihåg att fylla i all information företaget behöver för att de ska kunna skicka det nya abonnemanget till dig. Vid registreringen fyller du också i om du vill flytta ditt existerande nummer till A3 istället. Du kan också få ett helt nytt nummer skickat till dig och i allmänhet kommer detta direkt i din brevlåda eftersom paketet inte innehåller någon ny telefon utöver det nya abonnemanget. Kommer paketet istället till ett ombud måste du kunna legitimera dig för att få ditt abonnemang och aktivera det.

För företag skickas abonnemangen direkt till företagets adress. Detta för att ni enkelt skall kunna fördela och aktivera mobiltelefonerna så som ni önskar för att optimera er affärsverksamhet. Det tar vanligen bara ett par dagar innan ni kan komma igång.

Betalning av A3-mobiltelefoni

För att betala för ditt nya abonnemang kan du välja autogiro eller faktura. Många företagare föredrar att få en faktura varje månad medan privatpersoner oftast väljer att låta beloppet dras automatiskt i slutet av månaden. Har du köpt någon tilläggstjänst eller betalat för något utöver ditt abonnemang kan det finnas en skillnad i pris månad till månad. Annars är det samma pris som gäller. Du kan alltid följa ditt abonnemang genom att gå in på mina sidor. Det kan tyvärr vara något krångligt att hitta rätt innan man lär sig hur det fungerar men sedan är det inga problem.

Skulle du mot förmodan inte betala din räkning i tid kommer du att få en påminnelse. Betalas inte heller denna faktura kommer ditt abonnemang att tillfälligt stängas av fram till att du har gjort betalningen av det du är skyldig.

Fördelar med att välja A3

  • Mycket fördelaktiga priser för seniorer som lever på en pension och priserna är tydliga tillsammans med rabatten redan från start.
  • Tydlig information så att du slipper fundera över vad du egentligen betalar för och inga dolda kostnader. Du har allt du behöver veta direkt framför dig i och med att du registrerar dig och gör en beställning av ett mobilabonnemang här.

Kundservice för dig som har A3

Du kan när som helst ringa eller mejla A3 för att få svar om du har en fråga. Tänk på att företaget dock bara har sin kundservice öppet under veckodagar och inte på helgen. Dessutom kan du alltid mejla men då får du räkna med att vänta på svar i upp till 24 timmar. Snabbheten är med andra ord inte alltid på plats men svaren är i de allra flesta fall fullt tillfredsställande för den som vill ha hjälp och råd kring sitt abonnemang. Medarbetarna är också glada över att få hjälpa till innan du bestämt dig för att välja just A3. Det finns helt enkelt support hela vägen även för dig som från starten känner sig osäker på vad det innebär att satsa på ett mobilabonnemang i stort.

Du kan också hitta en stor del av den information du behöver genom att titta under sektionen för vanliga frågor på hemsidan. Där finns ett välrenommerat utbud av frågor och svar som hjälper dig att få lösningen på det problem du har stött på. Genom att söka där så sparar du tid som du annars hade fått lägga på att sitta i telefonkö eller vänta på att du ska få ett svar på ditt mejl.

A3 – en trygg lösning

Täckningsgraden på A3:s abonnemang är god till väldigt bra. Det går helt enkelt att använda sin mobiltelefon så som man önskar i de flesta delar av landet även om det aldrig går att garantera att täckningen är god oavsett vart man befinner sig. Samtidigt är det ett faktum att de flesta företag inte behöver täckning långt ute på landet. Seniorer är i majoriteten av fallen inte heller beroende av absolut täckning överallt där de befinner sig även om de naturligtvis vill att täckningen skall vara god.

Priserna är utmärkta och lockar mängder av seniorer och företag till att välja A3 varje år. Det är helt enkelt en mobiloperatör som verkar väl i det tysta och som kan vara rätt val för rätt person.

Se fler mobiloperatörer Se A3s erbjudanden