My Beat mobilabonnemang

  • För privatpersoner
  • Telenors täckning, se täckningskarta
  • 2-100 GB surf med fria samtal/sms

Billigaste erbjudande

Just nu från 1 kr/månad utan bindningstid!

Se alla erbjudanden här

My Beat – mobiloperatören utan bindningstid

Hos My Beat kan du hitta såväl privata mobiltelefonabonnemang som företagslösningar för alla slags företag. Ingen av abonnemangen har någon bindningstid vilket gör att det är smidigt att registrera sig liksom att lämna My Beat om man skulle vara missnöjd med de tjänster de tillhandahåller.

My Beat erbjuder bara abonnemang och inga mobiltelefoner som du kan köpa till abonnemanget. För detta måste du alltså vända dig till en annan leverantör av mobiltelefoner. Du kan sedan lägga till abonnemanget genom att sätta in ett My Beat-simkort i din mobiltelefon.

Så här beställer du My Beat

Du registrerar dig alltid genom att gå in på hemsidan för My Beat. Detta då företaget är nätbaserat och allting sker online. Där kan du ange vilken typ av abonnemang du är intresserad av samt om det gäller en privatkund eller en företagskund. Genom att göra detta får du en tydligare och klar bild av vilka priser som gäller och de förmåner som finns för de olika abonnemangen. Det finns naturligtvis även möjlighet att både välja att ha ett företagsabonnemang liksom ett privat abonnemang hos My Beat. Du fortsätter helt enkelt då bara att handla efter att du lagt det första abonnemanget i kundkorgen.

Du kan välja på abonnemang som har upp till 60 GB surf. Vad du väljer beror på dina personliga preferenser och vad du använder mest i ditt abonnemang. Det går att byta abonnemang om du märker att du beställt för mycket eller för lite surf till abonnemanget. Du gör detta genom att kontakta kundservice eller genom att logga in på mina sidor och anmäla bytet där.

Du kan ta med dig ett gammalt telefonnummer till My Beat om du vill fortsätta att kunna använda detta nummer även om du byter operatör. Detta är mycket vanligt eftersom man i dagens samhälle oftast endast har ett mobilnummer och därför lämnar ut det till ett antal viktiga kunder såväl som företag liksom vänner och familj. Då är det enklast att behålla det nummer man har hela vägen.

Vill du istället ha ett nytt nummer kan My Beat naturligtvis tillgodose detta behov. Ditt nya nummer skickas tillsammans med din beställning om abonnemang och allt du behöver göra är att aktivera det och följa instruktionerna på din telefon för att komma igång. Även här finns kundservice redo för att hjälpa till om du skulle ha några frågor eller om det finns tekniska problem. I allmänhet uppdateras alltid webbsidan om det finns kända tekniska problem för ditt abonnemang eller vad rör täckningen för det. Det bästa du kan göra vid problem är alltså att besöka hemsidan för att ta reda på mer innan du istället hör av dig till kundservice. Då kommer du att få uppdaterad och korrekt information liksom mer information om när problemet förväntas vara löst.

Så fort du har godkänt beställningen så kommer den att börja förberedas för att skickas ut till dig. Detta tar vanligtvis bara några dagar och du har sedan ditt simkort.

Betalning av My Beat-mobiltelefoni

Betalningen ordnas genom att du anger ett kortnummer för att kostnaden skall dras varje månad per automatik. Är det ett företag som lagt beställningen kan man dock få en faktura istället och denna skall då vara bokförd på kontot senast på förfallodatum.

Missar du en betalning kommer nya dragningar att fortsätta genomföras under ett par dagar efter förfallodatum. Samtidigt skickas en påminnelse ut per post så att du kan få besked om att dragningen inte har kunnat göras.

Om alltför många dagar passerar utan att du har gjort betalningen så kommer ditt abonnemang att stängas. Detta är dock bara tillfälligt eftersom en betalning gör att det öppnas upp igen. Om abonnemanget stängs får du besked om detta per sms.

Fördelar med att välja My Beat

Här nedan har vi samlat de fördelar som kan tänkas finnas med att välja My Beat som mobiloperatör.

  • Fria samtal samt sms över hela Sverige.
  • Möjlighet att flytta med ditt nummer till ditt nya abonnemang med My Beat. Detta sköts av My Beat själva och du behöver inte göra mer än att anmäla att du vill flytta med ett existerande nummer.

Kundservice för dig som har My Beat

My Beat erbjuder kundservice till alla potentiella och existerande kunder. Enklast är att ringa eller mejla till kundservice. De har öppet endast under kontorstider i veckan. Helgen är alltid stängd. Detta är naturligtvis negativt för den som behöver hjälp med sitt abonnemang med omedelbar verkan under helgen, men detta är villkoren för just My Beat.

Rent generellt gäller att du får snabbast svar om du använder dig av telefonnumret för kundservice. Detta då du får prata med en medarbetare direkt som i sin tur kan hjälpa dig utan problem. Svarstiden för mejlförfrågningar ligger på från ett par timmar till hela 24 timmar. Det är alltså inte ett alternativ för den som har bråttom. Svaren är dock oftast tydliga och klara och du får helt enkelt hjälp med det du frågade om. För vissa räcker detta eftersom man inte kräver mer av sitt abonnemang.

My Beat – en enkel mobilösning

My Beat lockar många ungdomar tack vare att det har enkla abonnemang med låga priser. Samtidigt är det fler och fler äldre som även de registrerar sig och beställer ett abonnemang av precis samma anledning. My Beat har även väldigt bra täckning utöver en del fördelar som kan vara värda att tänka igenom om man är intresserad av att få enkel mobiltelefoni med tydlig prissättning.

Som nya på marknaden erbjuder My Beat ett alternativ till de stora jättarna som har väl utarbetade processer, prissättning och täckning. Företaget kan naturligtvis inte tävla med stora mobiloperatörer som kan erbjuda helhetslösningar i form av såväl mobiler som delade abonnemang till företagsabonnemang och hjälp med en faktura för flera telefoner, men många tycker ändå att My Beat är att föredra.

Se fler mobiloperatörer Se My Beats erbjudanden