Universal mobilabonnemang

  • För privatpersoner
  • Telenors täckning, se täckningskarta
  • 3-100 GB surf med fria samtal/sms

Billigaste erbjudande

Just nu från 129 kr/månad utan bindningstid!

Se alla erbjudanden här

Universal – en mindre aktör på marknaden

Universal är en liten mobiloperatör som satsar på okomplicerade abonnemang för människor som vill prova något nytt, långt bortom de stora mobiloperatörsjättarna. Hos denna operatör kan du endast köpa ett mobilabonnemang, inga telefoner eller andra tillbehör. Du får fria samtal och sms, mer surf till ett lågt pris och dessutom slipper du bindningstider. Detta betyder att du kan fortsätta att välja Universal om du trivs och är nöjd med ditt abonnemang. Är du inte det så kan du lätt byta vidare till en annan mobiloperatör.

Täckning är en viktig fråga för alla mobilanvändare idag. Väljer du Universal kan du vara säker på att få bra täckning i samtliga städer runt om i Sverige. Bor du dock på landet kan det vara så att du inte alltid kan räkna med täckning, förutsatt att du inte befinner dig i närheten av en något större stad.

Så här beställer du Universal

Du lägger en order på nätet, direkt på företagets hemsida. För att kunna slutföra din beställning måste du välja mellan de olika alternativen på abonnemang. Det som skiljer dem åt är hur mycket surf du kan få ut varje månad. Fler GB betyder mer surf för dig som användare. För att välja rätt typ av abonnemang för dig bör du fundera igenom hur mycket du surfar per månad. Tänk på att fler GB går åt om du ser på rörligt material så som exempelvis Youtube eller streamingtjänster.

Sist men inte minst fyller du i om du vill flytta ett telefonnummer du använder idag till Universal istället. Det går fint att flytta telefonnumret men räkna med att det kan ta lite tid innan flytten är genomförd. Du kan också få ett helt nytt nummer till ditt abonnemang om du vill. Detta kommer i sådant fall tillsammans med ditt nya simkort. Där finns också pinkoder och annan information du behöver. Skulle du förlora paketet med denna information kan den dock alltid återfinnas på mina sidor som du når via hemsidan.

När du är färdig med din beställning bekräftar du att du vill slutföra den. Du kan se att beställningen är genomförd genom att ett bekräftelsemejl skickas till den e-mailadress du har angivit. Sedan är det bara att vänta på att paketet kommer i posten. I de allra flesta fall levereras det direkt i din brevlåda, förutsatt att det får plats.

På mina sidor går det fint att logga in för att se hur ditt konto ser ut. Där kan du följa hur mycket surf du har kvar för månaden, när din nästa betalning måste ske och även teknisk information liksom ha möjlighet att beställa ett nytt simkort om något skulle ske med ditt gamla.

Det går fint att uppgradera ditt abonnemang om du vill göra detta. Ibland är det ju så att du inte vet exakt hur mycket surf du använder under en månad och helt enkelt upptäcker att du behöver mer för att kunna ha en smidig vardag. För att byta abonnemang måste du kontakta kundservice. Ditt abonnemang kommer då att uppdateras inför nästföljande månad. Kom ihåg att detta innebär förändrade kostnader på din faktura. Om det blir en lägre eller en högre summa beror helt på om du går ned i GB eller ökar på tillgänglig GB. Universal erbjuder inte kontantkort utan enbart abonnemang av olika slag.

Betalning av Universal-mobiltelefoni

Du måste självklart betala för din användning av abonnemanget och detta sker månadsvis. När du registrerar ditt abonnemang kan du ansluta dig till e-faktura via din Internetbank. Det finns instruktioner kring hur du gör detta online, men det viktiga är att den som står på kontot också är den som är ansvarig för abonnemanget. Annars kommer inte anslutningen att godkännas. Du måste sedan genomföra betalningen i god tid så att den registreras senast på dagen för förfallodatum hos Universal.

Fördelar med att välja Universal

  • Fria sms och samtal oavsett vilket abonnemang du väljer för dig själv. Detta gäller över hela landet så att du kan höra av dig och hålla kontakten med människor, oavsett vart du befinner dig i livet.
  • Ingen bindningstid på några av abonnemangen och inga dolda kostnader som dyker upp utan att du vet om det. Det du ser när du lägger din beställning är helt enkelt vad du får som kund hos Universal. Varken mer eller mindre.
  • En liten och personlig mobiloperatör som har kunden i fokus. Allt du behöver om du tycker ett personligt bemötande är nyckeln till en lyckad affär.

Kundservice för dig som har Universal

Universal vill att du ska få snabbast möjliga service. De är samtidigt ett digitalt baserat företag vilket har gjort att de valt att använda chatt för att kommunicera med sina kunder. Har du frågor om ett abonnemang eller om att starta ett kan du enkelt höra av dig via chatten varje vardag på vanliga kontorstider. Väntetiderna är i allmänhet rimligt korta, även om öppettiderna är någorlunda begränsade.

Du kan också hitta de vanligaste frågorna om du söker själv på hemsidan. Där finns en sektion för olika typer av frågor samt mycket generell information om abonnemangen och företaget i stort. Du tjänar på att söka där innan du vänder dig till kundservice för att få hjälp. Då kan du hitta svaret du är ute efter snabbt och enkelt. Du kan söka per område som exempelvis betalningar eller abonnemang, allt för att göra det hela lättare för dig.

Universal – en lösning från en liten mobiloperatör

Behöver du ingenting komplicerat utan är istället intresserad av en mobillösning som helt enkelt fungerar, och inte kostar dig skjortan varje månad? Då kan Universal vara rätt alternativ för dig. Operatören har helt enkelt positiva och negativa sidor som du bör ta hänsyn till innan du bestämmer dig för hur du ska göra.

Se fler mobiloperatörer Se Universals erbjudanden