Fello mobilabonnemang

  • För privatpersoner
  • Telias täckning, se täckningskarta
  • 3-24 GB surf med fria samtal/sms

Billigaste erbjudande

Just nu från 52,5 kr/månad utan bindningstid!

Se alla erbjudanden här

Fello – enkel operatör med Telias nät

Hos Fello får du allt du behöver i form av ett billigt abonnemang. Man använder Telias nät för sina kunder vilket betyder att täckningsgraden är god. Antalet slags abonnemang som finns i utbudet är dock relativt begränsat, de allra flesta hittar trots allt något som fungerar väl för just deras behov.

Fello säljer inte mobiltelefoner att köpa tillsammans med abonnemanget. Du kan alltså bara köpa abonnemang. För samtliga typer av abonnemang gäller rabatt den första tiden, ingen bindningstid, alltid fast pris och att du kan spara surf som blir över från en månad till nästa. Den stora skillnaden mellan abonnemangen är hur mycket surf du vill ha. Ju mer surf, desto dyrare abonnemang gäller.

Så här beställer du Fello

Fello är ett onlineföretag vilket innebär att du inte kan besöka en fysisk butik för att köpa ett abonnemang här. Istället går du in på hemsidan och läser på om de abonnemang som finns. Du gör enkelt ditt val genom att klicka hem abonnemanget du vill ha till varukorgen. Fyll sedan i din adress och annan information som behövs för att du ska kunna slutföra beställningen.

Fello erbjuder inte kontantkort så du kan bara välja bland abonnemang. Det finns utmärkta möjligheter att få rabatter om du exempelvis är student eller senior. Tänk på att du måste kunna uppvisa ett bevis på att du tillhör någon av dessa kategorier.

Vanligtvis tar det ett par dagar innan du mottager ditt brev med det nya abonnemanget i din brevlåda. Du kan då börja med att sätta in ditt nya simkort och på så vis aktivera telefonen.

Fello erbjuder kunderna att flytta med ett redan existerande telefonummer till Fello istället. Du anger information om vilket nummer du vill använda när du lägger din order. Fello sköter sedan resten genom att kontakta din nuvarande operatör för att arrangera flytten. Vanligtvis tar detta upp till en vecka.

Du kan alltid ändra den typ av abonnemang du har baserat på hur ditt liv utvecklas. Det går också att pausa abonnemanget om du till exempel skall åka utomlands eller av annan anledning inte kommer att använda abonnemanget. Detta gör det möjligt för dig att återkomma till Fello så fort du önskar göra det. Självklart sker detta utan kostnad då Fello inte tar ut några uppstartsavgifter vare sig då du lägger din första beställning eller om du vill återaktivera ditt redan existerande konto.

Betalning av Fello-mobiltelefoni

Betalningen sker som med de flesta andra operatörer månadsvis. Du väljer själv om du vill ha en faktura eller kortbetalning. För pappersfakturor tillkommer en kostnad för att skriva ut fakturan och skicka den till dig. När du gör din beställning anger du vad du föredrar och meddelar också vilket kort din abonnemangskostnad skall dras ifrån om du väljer detta alternativ.

Missar du en betalning kommer du att få en påminnelse och där tillkommer kostnaden för denna. Abonnemanget stängs tillfälligt av om du ändå inte betalar men kan öppnas igen då betalningen har registrerats. Har du autogiro fortsätter försök att göras under de närmaste dagarna efter att det första försöket gjordes och misslyckades.

Fördelar med att välja Fello

  • God täckningsgrad tack vare att man använder Telias nät. Du kan alltså räkna med att ha stor chans att mobilen fungerar även om du befinner dig i en mindre urban miljö även om det såklart inte finns några garantier.
  • Ingen bindningstid betyder att du kan prova Fello och stanna kvar om du gillar det. Ingen tvingar dig till att göra det utan det är helt upp till dig. Det är ett bra sätt att kunna prova om mobiloperatören är något för dig eller inte.
  • Bjuder du in en vän till att satsa på Fello kan du få rabatt på ditt redan existerande abonnemang. Samtidigt får din kompis en månadskostnad betalad av Fello. På detta vis skapar man en större grupp av användare som tillsammans hjälper Fello att ge bästa möjliga förutsättningar att leverera vad de lovar och lite till.

Kundservice för dig som har Fello

Du kan hitta en hel del information på hemsidan om du har frågor kring ditt abonnemang. Då kan du lätt söka upp svaren du behöver utan att behöva vänta på att kundservice skall öppna. Självklart går det också att nå Fello via chatten eller telefon. Dessa är öppna på vardagar så du kan alltså inte få hjälp på helgen. Det går också att kolla på mina sidor för att sköta en del ärenden. Du kan till exempel be om ett nytt simkort eller kontrollera din pinkod om du loggar in på mina sidor. Självklart går det också att hitta betalningsinformation där. Fello finns gärna på plats för att svara på frågor men en del i att kunna ha så låga priser är att man också överlämnar det till kunden att kunna hitta många av svaren på egen hand.

Fello – en enkel operatörskompis på marknaden

Fello är en relativt liten mobiloperatör som än så länge har en mindre del av marknaden. De erbjuder dock mobilabonnemang som är billiga med goda surfvillkor. Därför är det ett val som allt fler gör när de letar efter den bästa mobiloperatören idag.

Att Fello använder Telias nät är en fjäder i hatten eftersom detta garanterar bättre täckningsgrad än man annars skulle ha haft. Är du beredd på att kunna vänta om du skulle ha frågor eller behöva hjälp så kan detta vara ett acceptabelt alternativ för dig.

Totalt sett är Fello en uppstickare på den svenska marknaden och hjälper till att hålla nere priserna för samtliga mobiloperatörer idag. De spelar en viktig roll i att kunderna ska få bästa möjliga upplevelse vad gäller sitt mobilanvändande och möjligheter till god surf, oavsett vart man befinner sig.

Se fler mobiloperatörer Se Fellos erbjudanden