Tre – en stabil aktör på marknaden
Tre är en av de största mobiloperatörerna i Sverige och erbjuder flera olika slags abonnemang för att det hela ska passa dig och din unika situation. Många väljer just Tre tack vare att de har en täckning på 98,9% av befolkningen i landet och en effektiv process för att hantera mobilabonnemang i allmänhet. Värt att notera är dock att Tre har sin "sämsta" täckning i norra Sverige och där bör man studera täckningskartan noga innan man väljer Tre.
Hos Tre finns några av de senaste mobiltelefonerna på marknaden för att du alltid ska kunna hålla dig uppdaterad. Dessutom har företaget ett väl utarbetat program för att du ska kunna byta ut och uppgradera din telefon efter hand om du önskar det. Tekniken går numera snabbt inom mobilteknik och detta är något företaget uppmärksammat.
Så här beställer du Tre
Det enklaste är att du vänder dig till nätet om du vill registrera ett abonnemang hos Tre. Där kan du skapa ett konto eller logga in på ett redan existerande konto om du vill uppgradera. Du går igenom utbudet av telefoner och väljer den du önskar. Sedan kan du läsa på om hur abonnemangen fungerar och välja det abonnemang som passar just dig bäst. Självklart går det utmärkt att justera abonnemang efter hand om du upptäcker att ett annat slags abonnemang än det du har är bättre för dig. Tänk dock på att vissa kostnader kan tillkomma beroende på abonnemangets storlek. Beställer du ett större abonnemang kommer det naturligtvis att kosta dig mer pengar per månad.
Du kan naturligtvis också flytta ett redan existerande nummer med en telefon du vill behålla till Tre. Det enda du behöver göra då är att fylla i information om en flytt och vilket datum du önskar abonnemanget flyttat. Du kommer då att få simkortet flyttat till dess och kan börja använda ditt Tre-abonnemang utan problem. Skulle du vid ett senare tillfälle ändå vilja byta ut din mobil kan du självklart välja att köpa den hos Tre, utan problem.
När du gjort ditt val av abonnemang och telefon om du önskar detta så går du vidare med att fylla i information om dig själv samt din adress. Din telefon och ditt nya simkort kommer att skickas till dig inom ett par dagar. Sedan är du fri att börja använda telefonen som du önskar.
Hos Tre går det utmärkt att dela så kallade familjeabonnemang eller att ha ett abonnemang för flera arbetsmobiler till dina anställda. Då betalar ni alltså endast en enda räkning och kan dela på surf och liknande kostnader.
Tre har också butiker du kan besöka direkt för att skapa ditt abonnemang. De finns i flertalet svenska städer och butikerna kan hittas på nätet. Skulle din mobiltelefon exempelvis gå sönder och du behöver få den reparerad eller reklamerad kan du enkelt besöka en butik direkt istället för att behöva skicka iväg den någonstans i ett paket mot en kostnad. Sedan hämtar du mobiltelefonen i butiken när den är redo för att användas igen.
Betalning av Tre-mobiltelefoni
Betalning för ditt abonnemang sker varje månad. Du kan fylla i information så att du får summan dragen från ditt kontonummer via autogiro direkt eller så kan du be om en faktura. Detta gäller för såväl företagsmobiler som för dig som ringer privat. Du betalar alltid för månaden som har gått så att du är uppdaterad på exakta kostnader för extra surf och liknande.
Skulle din inbetalning inte inkomma i tid kan Tre komma att stänga av ditt abonnemang till dess att du har betalat. En påminnelse kommer att skickas ut om detta skulle ske.
Fördelar med att välja Tre
Här har vi samlat de största fördelarna med att välja Tre som ditt abonnemang. Det är viktigt att du läser igenom detta för att kunna ta ett beslut som passar dig på riktigt.
- Du kan välja familjeabonnemang eller abonnemang för alla dina medarbetare. Detta sparar pengar på fakturakostnader och ni kan dela på surf och samtal.
- Ett stort företag betyder att kundtjänst finns tillgängliga snabbt och det är en väloljad maskin som löser ditt ärende utan problem.
- Ett stort utbud av den allra senaste tekniken inom mobiltelefoni. Tre sätter en stor ära i att erbjuda sina kunder det bästa som finns på marknaden för att kunderna på så sätt skall kunna optimera sin mobila vardag och sitt professionella liv.
Kundservice för dig som har Tre
Ibland uppkommer det situationer där du som kund behöver få hjälp av kundservice. Du kan då vända dig dit genom att antingen besöka en butik eller ringa, mejla eller chatta. De finns tillgängliga hela veckan och löser ditt problem snabbt. Att ringa eller chatta är snabbast men även mejl brukar fungera väl och du får svar inom högst 24 timmar. Vid behov genomförs också en uppföljning kring ditt ärende och du kan alltid återkomma med feedback om du har tankar kring hanteringen av det.
På mina sidor online kan du lätt följa dina ärenden hos Tre och se hur mycket du har använt av din surf, kolla upp räkningar samt se att betalningar har kommit in som de ska. Detta gör det smidigare än någonsin att kolla upp saker själv och slippa sitta i telefonkö för att få svar på det du undrar över. Du kan också kontakta kundservice direkt via mina sidor vilket gör att de kan svara på personliga frågor där eftersom du är inloggad.
Tre - en viktig del av den framtida mobilmarknaden
Tre är en stabil grundpelare på den svenska mobilmarknaden och står för en stor procent av de användare och kunder som finns i Sverige idag. Genom att välja Tre vet du helt enkelt vad du får och kan lita på att du får den unika service och kvalitet som krävs för att du ska lyckas inom såväl arbetslivet som privat i samhället idag. För vissa kan Tre tyckas ha en något högre kostnad men faktum är samtidigt att du betalar för en kvalitet som i ett antal fall inte kan hittas någon annanstans. Vill du kunna vara tillgänglig 24 timmar om dygnet kan Tre helt enkelt vara ett bra val för dig och din familj eller dina medarbetare.