Vimla – en helt ny slags mobiloperatör
Vimla har under de senaste åren fått ett flertal utmärkelser för sitt arbete med att skapa en unik plattform för sina mobilanvändare. Tanken är att låta användarna uppleva en plattform där man kan justera sitt mobilanvändande till just ens egna förutsättningar. Denna mobiloperatör lockar användare bland såväl den yngre som den äldre delen av befolkningen och fortsätter därför att växa på den svenska marknaden.
Så här beställer du Vimla
Det går fort att registrera sig för ett abonnemang hos Vimla via nätet. Det enda du behöver göra är att klicka dig in på hemsidan och läsa på om de olika abonnemangen som finns. Du kan välja mellan allt från så lite som 3 GB till hela 100 GB per månad, allt till ett billigt pris som dessutom rabatteras ytterligare under de första månaderna när du registrerar dig.
Fria samtal och fria sms gäller oavsett vilket abonnemang du väljer. Du kan alltså ringa och sms:a precis så mycket som du önskar det. Utomlands kan extra kostnader förekomma så det är viktigt att du kontrollerar vad som gäller i form av villkor innan du åker. Hur många GB du ska välja beror helt på hur du använder din telefon och om du gillar att exempelvis titta på filmer eller Youtube eller inte.
Så fort du har gjort ditt val kommer du att komma till en sida där du fyller i information om dig själv. Efteråt godkänner du din beställning med hjälp av ditt mobila Bank-ID. Ditt nya abonnemang kommer att skickas hem till dig inom bara ett par dagar. Det behöver ibland hämtas ut hos närmaste ombud.
På Vimla fokuserar man på att erbjuda sina kunder ett heltäckande nät där du kan använda din mobil nästan oavsett vart du befinner dig. Allt för att du ska kunna koppla upp dig efter behov, i en värld där mer och mer sker på distans.
Betalning av ditt Vimla-abonnemang
Så hur går du då till väga för att betala för abonnemanget? Det enklaste är att helt enkelt godkänna autogiro. Då kommer summan för abonnemang och eventuell extrasurf att dras från ditt bankkonto en gång i månaden. Du kan dock också välja att betala per faktura. Även denna skickas till din e-post och du betalar månadsvis. Vill du någon gång byta betalningsmetod så går detta fint att fixa med hjälp av kundtjänst eller appen. Då kommer din nya betalningsmetod att gälla från och med följande månad för själva abonnemanget.
Ditt abonnemang kommer att stängas av om du mot förmodan inte skulle betala din räkning. Det startas upp igen så fort du har genomfört betalningen. Vimla har dock mycket låga priser från start vilket göra att majoriteten av alla människor har råd med att ha ett mobilabonnemang här.
Fördelar med att välja Vimla som mobiloperatör
Den första frågan de allra flesta ställer sig är – vilka är fördelarna med att välja just Vimla? Det finns ju trots allt många mobiloperatörer på marknaden idag och att veta vilken som är bäst är inte alltid enkelt. Här följer en lista på ett par fina fördelar om du väljer denna mobiloperatör som din.
- Priserna är låga och du får helt enkelt mycket för pengarna, såväl vad gäller surf som ringande och sms. De mindre abonnemangen kostar minst (vad gäller surf) men till och med det större är mycket prisvärt i sammanhanget.
- Du kan spara surf från en månad till nästa. Detta är en stor fördel för alla som vet att behovet av surf kan variera kraftigt beroende på vad man gör under månaden och vart man befinner sig.
- Du kan justera ditt abonnemang beroende på vad du har behov av. Detta betyder att du såväl kan byta abonnemang som sätta spärrar på nummer du inte vill ha samtal ifrån. Allt genom enkla funktioner som du kan sköta själv.
Vimla ger dig helt enkelt stor flexibilitet vad gäller ditt mobilanvändande och detta öppnar upp för enkla och okomplicerade lösningar du inte vill vara utan. Att kunna nå ut till andra på forumet som erbjuds av Vimla innebär också att du kan få tips och tankar på hur du optimerar ditt abonnemang på allra bästa sätt, av andra som också har valt Vimla.
Kundservice för dig som har Vimla
Självklart kan du kontakta kundtjänst om du har frågor kring någonting som har med ditt mobilabonnemang att göra. Det går fint att höra av dig via antingen ett vanligt mejl, där man svarar inom bara några dagar. Du kan också välja att istället skriva ett meddelande på Facebook eller att chatta direkt med en medarbetare varje vardag. Tänk på att personliga ärenden måste hanteras via chatten eller ett mejl. Generella frågor är bäst att ställa på Facebook så får du snabba svar varje gång. Här finns medarbetare tillgängliga alla veckodagar.
Ett sista alternativ är att vända dig till deras forum för att få svar på det du undrar över. Här finns allt från de vanligaste frågorna till andra användare som kan hjälpa dig med ett problem eller en undring du har kring ditt abonnemang. Det är helt enkelt en community där alla Vimla-användare kan optimera sitt sätt att hantera mobilen och få ut så mycket som möjligt av sitt abonnemang.
Vimla - en ny slags mobiloperatör med ett helhetsperspektiv
Framtiden för mobiltelefoni ligger till stor del i att skapa unika upplevelser till låga priser för var och en av sina användare. Detta är något Vimla jobbar hårt på och man når idag ut till fler och fler människor i alla åldrar. Tack vare mycket bra priser och ett synsätt att det ska vara lätt att hantera sitt abonnemang så når Vimla ut med sitt budskap.
På mina sidor kan du som har Vimla också göra flertalet ärenden och sköta hanteringen av ditt abonnemang. Du kan göra allt från att kontakta kundservice till att kontrollera status på en betalning eller att beställa ett nytt simkort om du skulle behöva det. Öppet tjugofyra timmar om dygnet, lätt och effektivt för dig som tycker mobiltelefoni skall vara enkelt.